نمرات کلاس سوم
1- امیرعباس حسنی 20
2-مهدی ظهرابزاده 20
3-احمدرضا خسروی 20
4- فرید نجفی 20
5-حسن غفاری 20
6-محمد فرج زاده 20
7-حسین عسکری 20
8-معین فتحی زاده 20
9-علی زاده محمد 20
10-مهزیار حسین پور 20
11-اسماعیل تهمتنی 20
12-حمیدرضا خسروی 20
13-عرفان مرادی 20
14- رضا احمدی 20
15-پویا فتاحی20
16-محمد صفری20
17-حسین فرج پور20
18-امیرمحمد عبدی زاده20
19-علی جسینی فروغ 20
20-مهدی عقیقی 20
...............................................................................................................
.......................................................
نمرات کلاس دوم
1-امید کریم زاده 20
2-علی حسن زاده 20
3-علی رضا چگینی 20
4-سبحان صادقی20
5-احسان کریمی20
6-امیرمحمد کلهری20
7-صادق افراسیابی20
8-سلمان اسکندری20
9-مهدی سلطان محمدی20
10-پویا قرابی20
11-محمدحسین خدابخشی20
12-سعید مراد سلطانی20
13-ایمان زاده محمد20
14-علی الیاسی20
15-محمد مردانی20
16-محمد حیدرزاده20
17-حمیدرضا لطیفی20
18-میلاد رئیسی20
19-امیرحسین ابراهیمی20
20-کیومرث صفری20
21-حسین بوعذار20
22-محمد کرمی20
23-کیارش مریدی20
24-بهنام فتاحی20
25-مهدی حیدرعلی زاده20
26-عباس زاده اسد20
27-ارسلان منصورزاده20
28-علیرضا احمدی آزاد20
29-امیررضاطالبی20
30-سینا فتاحی20
31-علی رجبی20
32-شادمهر نژاداحمدی20
33-محمد مختارپور20
34-رضا عسکری20
35- علیرضا فتحی نیا 20
نظرات شما عزیزان:


هم سوزدوسازدوگرمی دهد
به سنگین دلان درس نرمی دهد
دستت درد نکن };-
.gif)

ابن سینا از حیث نیروی جسمانی، مردی نیرومند بود و به همین خاطر از کار کردن احساس خستگی نمیکرد. او با داشتن این نیروی فراوان جسمی میتوانست از پس کار وزارت فرمانروایان برآید و همیشه چه در سفر و چه در نبرد همراه آنان باشد و علاوه بر این به کار دانش و نوشتن نیز بپردازد. میگویند که او شبها تا دیرگاه به نوشتن کتاب و رساله میپرداخت و در این کار افراط میکرد. ابن سینا از لحاظ نیروی ذهنی و تفکر نیز بسیار نیرومند بود. اینکه او در هجده سالگی توانست تمامی دانشهای زمان خود را فراگیرد خود نشانگر نیروی ذهنی اوست.
نکتهٔ منفی در اخلاق ابن سینا گفتار تند او نسبت به دانشمندان همدورهٔ خود و حتی به گذشتگانی مانند افلاطون و زکریای رازی بود.
ابن سینای فیلسوف [ویرایش]
ابن سینا بسیار تابع فلسفه ارسطو بود و از این نظر به استادش فارابی شباهت دارد. مبحث منطق و نفس در آثار او در واقع همان مبحث منطق و نفس ارسطو و شارحان او نظیر اسکندر افرودیسی و ثامیسطیوس است. اما ابن سینا هرچه به اواخر عمر نزدیک میشد، بیشتر از ارسطو فاصله میگرفت و به افلاطون و فلوطین و عرفان نزدیک میشد. داستانهای تمثیلی او و نیز کتاب پرحجم منطق المشرقین که اواخر عمر تحریر کرده بود، شاهد این مدعاست.متاسفانه امروزه از این کتاب تنها مقدمه اش در دست است. اما حتی در همین مقدمه نیز ابن سینا به انکار آثار دوران ارسطویی خویش مانند شفا و نجات میپردازد.[۷]
آثار فراوانی از ابنسینا به جا مانده و یا به او نسبت داده شده که فهرست جامعی از آنها در فهرست نسخههای مصنفات ابن سینا[۹] آورده شدهاست. این فهرست شامل شامل ۱۳۱ نوشته اصیل از ابن سینا و ۱۱۱ اثر منسوب به او است.[۸]
از مصنفات اوست: کتاب المجموع در یک جلد، کتاب الحاصل و المحصول در بیست جلد، کتاب البرّ و الاثم، در دو جلد، کتاب الشفاء، در هجده جلد، کتاب القانون فی الطب، در هجده جلد، کتاب الارصاد الکلیه، در یک جلد، کتاب الانصاف، در بیست جلد، کتاب النجاه، در سه جلد، کتاب الهدایه، در یک جلد، کتاب الاشارات، در یک جلد، کتاب المختصر الاوسط، در یک جلد، کتاب العلائی، در یک جلد، کتاب القولنج، در یک جلد، کتاب لسان العرب فی اللغه، در ده جلد، کتاب الادویة القلبیه، در یک جلد، کتاب الموجز، در یک جلد، کتاب بعض الحکمة المشرقیه، در یک جلد، کتاب بیان ذوات الجهه، در یک جلد، کتاب المعاد، در یک جلد، کتاب المبدأ و المعاد، در یک جلد.
و رسالههای او عبارتند از:
رسالة القضاء و القدر، رسالة فی الآلة الرصدیه، رسالة عرض قاطیغوریاس، رسالة المنطق بالشعر، قصائد فی العظة و الحکمه، رسالة فی نعوت المواضع الجدلیه، رسالة فی اختصار اقلیدس، رسالة فی مختصر النبض به زبان فارسی، رسالة فی الحدود، رسالة فی الاجرام السماویة، کتاب الاشاره فی علم المنطق، کتاب اقسام الحکمه، کتاب النهایه، کتاب عهد کتبه لنفسه، کتاب حیّ بن یقطان، کتاب فی انّ ابعاد الجسم ذاتیة له، کتاب خطب، کتاب عیون الحکمه، کتاب فی انّه لا یجوز ان یکون شیء واحد جوهریا و عرضیا، کتاب انّ علم زید غیر علم عمرو، رسائل اخوانیه و سلطانیه و مسائل جرت بینه و بین بعض العلماء.
فلسفه [ویرایش]
شفا
نجات
الاشارات والتنبیهات
حی بن یقظان
ریاضیات [ویرایش]
زاویه
اقلیدس
الارتماطیقی
علم هیئت
المجسطی
.: Weblog Themes By Pichak :.